16 Temmuz 2013 Salı

En dikkat çekici olandı,en kuytuda kalanı...




En dikkat çekici olandı,en kuytuda kalanı...

 Belki yalnız benim için böyle,belki bir çoğumuz için.Bugün kendimce sorguladığım şey 'acaba gerçekten dikkat edilmesi gereken şeyler mi gözlerime takılan? Yoksa tümüyle gözlerimin es geçtiği yerlerde mi hepsi?'...
 İnsanımız maalesef ki duyarlılığını kaybetmekte.Düşündüm ki 'kimse kimsenin her şeyi olamaz' ama bir kimse diğerinin bir şeyine fayda sağlayamaz mı? 
-Elbette sağlayabilir.
O halde nedir böyle vurdumduymaz yapan bizi?
Niçin bu denli kaçar olmuşuz bir şeylerin sorumluluğu altına girmekten?
Cevabı basit:Baktığımızı görmüyoruz ya da görmek istemiyoruz.
 Bu cevaptan sonra bir sual daha geldi aklıma: Bu isteksizliğin sebebi ne peki?
Giderek uyuşan ve bencilleşen ruh-u hayvanimiz mi?
Yoksa ben ben diye bizi inleten ve gördüğü işine gelmeyen her şeye yüz çeviren,yokluğunda bizden bir şey bırakmayan o 'ego'muz mu?
İşte bunların cevabını bulmaksa daha zor benim için.Öyle ya hoşnutsuz kaldığım çoğu şeyi bende mi yapıyorum acaba diye korkar oldum.
 Gelin birlikte bu işe biraz kafa yoralım ve artık bir şeyleri görelim.Neden sorgulamaksızın sevelim bir çocuğu.Bir hayvana su verelim sıcaktan kavrulan...
 Bir müslüman kardeşimizin haline duyarsız kalmayalım.Hiç değilse dua edelim içtenlikle...
Mısır'a,Filistin'e,Suriye'ye,Libya'ya ve adını zikretmediğim nice kan gölüne dönmüş topraklarda olan kardeşlerimize.Mübarek günlerin hatırına,Kelime-i Tevhid hatırına.Hal ile olmasa dahi kaal ile yanaştıralım oruçlu kalplerimizi birbirine.Pakistan talibanı olmasak da,'müslüman kardeşler'e katılmasak da,gelin yaşanan binbir acının pençesindeki kardeşlerimize dua edelim.Ki zahirde olan bu zevali,kemale eriştirecek olan yüce rabbimize olsun niyazımız.Ondan gayrısının görmese de olacağı o kıymetli niyazımız.Sesimi duyan herkese sesleniyorum.
Müslüman aleminin ramazan-ı şerifi hayırla tamamlansın inşallah...(Amin)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder